Opzoek

Plaats reactie
d410
Moderator
Likes uitgedeeld: 154
Likes ontvangen: 109

Opzoek

Bericht: # 152Bericht d410 »

ik ben opzoek naar een nieuwe gaming headset. zit te twijfelen.
https://www.amazon.nl/Sennheiser-GSP-50 ... 9549&psc=1
of
https://www.bol.com/nl/p/hyperx-cloud-a ... oductTitle

Of zijn er modellen die ik over het hoofd zie. Die beter presteren? Budget tot 200 euro ong.. :shock:
If nobody is in the forest, does a tree really fall?
govie
Gold Member
Likes uitgedeeld: 177
Likes ontvangen: 104

Re: Opzoek

Bericht: # 171Bericht govie »

hwi adviseerde altijd die bedraade audioheadset Audio-Technica ATH-M20x Black en dan kon je zelf de microfoon erop plakken als die zoekt.

https://nl.hardware.info/headsets-en-ko ... fv4dDirKcP

Ikzelf heb van internet een AKG Y600 kunnen scoren voor 60 euro, die wordt gratis geleverd bij een nieuwe s20 dus marktplaats is overspoelt. Je hebt dan ook in theorie 2 jaar garantie op je nieuwe oorwarmer. Bluetooth 5.0 dus lange accuduur, lekkere zitvorm, goede passieve demping en heeft actieve demping maar die gebruik ik niet en zou ook niet weten of het goed werkt of niet want dat moet via de app die ik niet op de pc heb zitten. Microfoon zit er ook op maar die heb ik nog niet gebruikt. Als ie tegenvalt dan kan je hem altijd nog gebruiken voor je telefoon was mijn gedachte destijds. Maar ik ben tevreden, werkt voor mij goed genoeg. Een ding is wel zeker, ik heb deze iedere dag op en de verbinding valt nooit weg, ook niet als er 2 muren zitten tussen mijn pc en de koptelefoon. Dus het is makkelijk voor een appartementje ofzo is mijn ervaring.
Forum m8
Brons Member
Likes uitgedeeld: 2
Likes ontvangen: 23

Bericht: # 254Bericht Forum m8 »

Maar krijg je daar een BT stick voor in de desktop bij?

Sowieso; draadloze headset bii de desktop.. brr. Alleen maar duur en zwaar.

@dv410; je wilt een 'over-ear' model? Ik krijg daar altijd oververhitte oren van, dus gebruik 'on-ear'.
eismc2
Brons Member
Likes uitgedeeld: 5
Likes ontvangen: 37

Bericht: # 257Bericht eismc2 »

Forum m8 schreef: 26 sep 2020, 21:33@dv410; je wilt een 'over-ear' model? Ik krijg daar altijd oververhitte oren van, dus gebruik 'on-ear'.
Vooral als je wat ouder/oudere jongere bent :?
"Knowledge is a process of piling up facts; wisdom lies in their simplification" Martin H Fisher
govie
Gold Member

Bericht: # 258Bericht govie »

Nee, die Y600 heeft bluetooth, dus je bent dan het beste af met bt5.0 kaart of niet als je net als mij bt5.0 op je mobo heb zitten. Nja, in de zomer maakt het niet uit wat voor model je gebruikt, zonder een fan ga je zweten en ik heb slechte ervaringen met onear hphones voor lange sessies.Ik heb mijn koptelefoon op een zondag 16 uur achtereen op en heb geen last van de y600. Mijn inziens is bt5.0 beter dan bedraad en beter dan wifi. Het feit dat ik 2 kamers verderop kan blijven luisteren naar wat er dan maar opstaat is voor mij belangrijker dan een onsje zwaarder of misschien geluidskwaliteitverschil of een soundstageverschil. Dat de bouwkwaliteit van gewone hoofdtelefoons beter is dan van gaming headsets is ook een plus in mijn ogen. Je hoort mij niet claimen dat alle gaming headsets zuigen, maar de marketing rond deze sets moet wel betaald worden en dat moet wel ergens ten koste gaan van iets in de propositie, hetzij de prijs danwel een kwaliteitsverlaging van geluid of materialen. Iig ben je voor 60 euro goedkoop uit en je kan hem altijd nog gebruiken voor je andere apparaatjes met bt als het tegenvalt op de pc.

Het is een overweging die je kan maken, voor mij heeft hij goed uitgepakt en misschien voor iemand kritisch wat minder. Maar hardware.info had in hun advies staan dat je net zo goed een stereoheadset kon kopen in combinatie met software surround sound welke gratis is t.o.v. een gaming headset (2017 was dat ofzo en die audio technica heeft nog steeds een excellent award). Een standaard headset heeft gewoon een hele mooie prijs/prestatie verhouding tov gamingheadsets in algemeenheid.
eismc2
Brons Member

Bericht: # 261Bericht eismc2 »

Ik ben het wel met govie eens. Ik heb zelf zo'n onbekend merk gesloten hoofdtelefoon gehad die over het oor paste. Het ding kostte 10 jaar terug zo'n £90~ €98 en heb ik toen veel plezier aan gehad. Ondanks dat tie wel wat zwaarder was gedurende langere sessies. Ook als je brildrager bent (geworden) is het verstandig daarmee rekening te houden.

Uiteindelijk toch weer voor een lichter model (Sennheiser HD414-nu vintage zo te zien) gegaan die ik nog van m'n hifi-set had liggen. Heb ik wel nieuwe oor schuimpjes voor gekocht.
Geluid is crisp als de dag van gister. Zeker geen spijt van gehad. Zie nu net dat die Sennheiser's hun prijs hebben behouden wat mooi meegenomen is.

Ligt dus persoonlijk als je meer uit wilt geven voor de juiste hoofdtelefoon.
"Knowledge is a process of piling up facts; wisdom lies in their simplification" Martin H Fisher
govie
Gold Member

Bericht: # 262Bericht govie »

Ik zou nog wel eens een open headset/phones willen hebben voor ultieme soundstage, zo'n hifiman of audeze ding. Blijkbaar is pen headphones echt tien keer in een schietgame dan dichte oorcups. Dus als het echt specifiek om het gamen gaat, dan is misschien soundstage en comfort toch leidend. Nja, keuzes.... pick your poison. :)
Forum m8
Brons Member

Bericht: # 285Bericht Forum m8 »

govie schreef: 26 sep 2020, 22:41 [...]
Haha, je bedoelt dat je op de WC zit met die headset op :lol: ?
eismc2 schreef: 26 sep 2020, 23:03 Ik ben het wel met govie eens. Ik heb zelf zo'n onbekend merk gesloten hoofdtelefoon gehad die over het oor paste. Het ding kostte 10 jaar terug zo'n £90~ €98 en heb ik toen veel plezier aan gehad. Ondanks dat tie wel wat zwaarder was gedurende langere sessies. Ook als je brildrager bent (geworden) is het verstandig daarmee rekening te houden.

Uiteindelijk toch weer voor een lichter model (Sennheiser HD414-nu vintage zo te zien) gegaan die ik nog van m'n hifi-set had liggen. Heb ik wel nieuwe oor schuimpjes voor gekocht.
Geluid is crisp als de dag van gister. Zeker geen spijt van gehad. Zie nu net dat die Sennheiser's hun prijs hebben behouden wat mooi meegenomen is.

Ligt dus persoonlijk als je meer uit wilt geven voor de juiste hoofdtelefoon.
Dat schuimpjes kopen houdt dus een keer op. Die van de PC-151 leveren ze niet meer. Naja... de hoofdband had een leverancier in Florida, USA nog wel en de oorschuimpjes in Maleisië..

Dus nu heb ik twee PC-151's; eentje versleten en daar kan ik dus geen kussentjes voor vinden.
eismc2
Brons Member

Bericht: # 287Bericht eismc2 »

Forum m8 schreef: 27 sep 2020, 02:16 Dat schuimpjes kopen houdt dus een keer op. Die van de PC-151 leveren ze niet meer. Naja... de hoofdband had een leverancier in Florida, USA nog wel en de oorschuimpjes in Maleisië..

Dus nu heb ik twee PC-151's; eentje versleten en daar kan ik dus geen kussentjes voor vinden.
Ja, ben me bewust.. uiteindelijk gaat alles op in stof. Deze nieuwe gaan vast nog even mee nadat ik het loodje heb gelegd.

Hier hebben we ze nog wel voor die PC-151, dus als je er één paar moet hebben, stuur ik je ze wel op (leveren alleen in de uk) £15.78 + P&P naar NL
onedirect.co.uk
Forum m8
Brons Member

Bericht: # 289Bericht Forum m8 »

Oeh nice. Maar de hoofdband hebben ze ook niet zo te zien :?
eismc2
Brons Member

Bericht: # 296Bericht eismc2 »

Forum m8 schreef: 27 sep 2020, 03:11Oeh nice. Maar de hoofdband hebben ze ook niet zo te zien :?
Daar kijk ik dan nog even voor je naar uit.
Quiller
Silver Member
Likes uitgedeeld: 23
Likes ontvangen: 81

Bericht: # 684Bericht Quiller »

Ikzelf ben extreem tevreden van de (kostelijke) Astro Gaming A40 TR + MixAmp Pro TR. Zeer goede headphone voor zowel gaming als muziek als film... Kwaliteit ook in de opbouw van de hardware zelf (delen kan je makkelijk vervangen bij slijtage : kabel, kussens, ... (dus duurzaam)). Je kan ook kiezen tussen de versie compatibel met Xbox of ps4 (ik heb de ps versie omdat we deze ook in huis hebben).
Roel1966
Silver Member
Likes uitgedeeld: 3
Likes ontvangen: 32

Bericht: # 4085Bericht Roel1966 »

govie schreef: 26 sep 2020, 13:06 een AKG Y600 kunnen scoren voor 60 euro, die wordt gratis geleverd bij een nieuwe s20 dus marktplaats is overspoelt
Ik heb hem gratis gekregen toen ik begin dit jaar een S20 plus gekocht heb maar mij bevalt die niet echt. Op zich zit die wel vrij goed maar vind hem toch na verloop van tijd vrij zwaar worden maar buiten dat stoort mij vooral nog iets anders. Eerste wat mij stoort is dat op de een of andere manier het max volume te laag is en op de een of andere manier afgekapt word. Heb dit zowel bij de pc met een USB Bluetooth adapter als ook bij de tv, net zoals ook als ik muziek via de S20 afspeel. Ander punt is dat het basbereik minder is t.o.v. van b.v. mijn bluetooth Senheiser die een veel diepere en volle bas heeft terwijl dat een eenvoudiger model is.
govie
Gold Member

Bericht: # 4096Bericht govie »

Roel1966 schreef: 09 dec 2020, 21:33
govie schreef: 26 sep 2020, 13:06 een AKG Y600 kunnen scoren voor 60 euro, die wordt gratis geleverd bij een nieuwe s20 dus marktplaats is overspoelt
Ik heb hem gratis gekregen toen ik begin dit jaar een S20 plus gekocht heb maar mij bevalt die niet echt. Op zich zit die wel vrij goed maar vind hem toch na verloop van tijd vrij zwaar worden maar buiten dat stoort mij vooral nog iets anders. Eerste wat mij stoort is dat op de een of andere manier het max volume te laag is en op de een of andere manier afgekapt word. Heb dit zowel bij de pc met een USB Bluetooth adapter als ook bij de tv, net zoals ook als ik muziek via de S20 afspeel. Ander punt is dat het basbereik minder is t.o.v. van b.v. mijn bluetooth Senheiser die een veel diepere en volle bas heeft terwijl dat een eenvoudiger model is.
Ik gebruik hem standaard plain out of the box en kan hem op mijn w10 systeem keihard zetten en bass heb ik nooit echt gemist maar kan me voorstellen dat als je eerst een gamingheadset had dat je dat mist. Belangrijkste voordeel van de set is voor mij is toch draagcomfort, ik heb hem soms 16h per dag op zonder klachten en een volle accu.
Roel1966
Silver Member
Likes uitgedeeld: 3
Likes ontvangen: 32

Bericht: # 4111Bericht Roel1966 »

govie schreef: 10 dec 2020, 07:35 en bass heb ik nooit echt gemist maar kan me voorstellen dat als je eerst een gamingheadset had dat je dat mist.
Ik ben totaal geen gamer en ook nooit een gamersheadset gehad dus geen idee hoe die dingen klinken. Ik gebruik vooral de koptelefoon voor muziek en heb altijd Senheiser gehad en dan 1 bedrade AKG koptelefoon die wel trouwens heel goed klinkt en geeneens duur was. Zit comfort vind ik toch nog steeds het beste bij Senheiser, een rede waarom ik nog een inmiddels stok oude draadloze koptelefoon van Senheiser gebruik voor b.v. Youtube etc..

Maar ik had toch wel hogere verwachtingen van die AKG bluetooth koptelefoon en dan wat bas betreft, ik doel niet op zo'n bonkende bas wat jongeren wel leuk vinden. Ik doel meer op een volle en vooral diepe bas bij b.v. films en dat mis ik bij die AKG wel, of betergezegd, de eenvoudigere Senheiser bluetooth koptelefoon doet het veel beter.
Plaats reactie