Self hosted

Plaats reactie
joz
Member
Likes uitgedeeld: 2
Likes ontvangen: 9

Self hosted

Bericht: # 8324Bericht joz »

Ik vroeg me af wat jullie allemaal zelf "hosten"?
Heb je bv een eigen VPN server draaien, een eigen webserver? Wat zijn tools/services etc waar je gewoon niet meer zonder kan? Draai je ze in Docker of gewoon direct op de baremetal?
Beetje in lijn met de geweldige self hosted thread op reddit :)

Ik trap maar af, heb door de jaren heen redelijk wat tools verzameld;
  • Apache webserver.
    Draai nog altijd op Apache aangezien ik daar redelijk bekend mee ben. Misschien dat ik ooit nog is overstap op NGinx. Om heel
    eerlijk te zijn blijf ik voor nu maar ff bij een groot opensource initiatief (Apache Foundation) ipv iets wat door een Russisch bedrijf ontwikkeld wordt.
  • Jellyfin
    Leuke tool voor het streamen van je eigen media collectie. Port van Emby, compleet gratis en opensource. Gebruik het sinds kort ook met Kodi, omdat in v19 de MySQL support nogal gesloopt was voor mij.
  • Guacamole
    Handige RDP gateway. Ondersteund 2FA (gebruik zelf de Duo Security integratie) en het direct inloggen op Hyper-V VMs. Gebruikte het dagelijks op het werk, nu wat minder gezien ik thuis werk.
  • Netdata
    Om alle zaken rondom mijn thuisserver te kunnen monitoren.
  • Lychee
    Voor mijn eigen foto website. Google Photos was heel handig maar word steeds minder aantrekkelijk. Zo hou ik ook alles in eigen beheer, heb ik beschikking tot de originele kwaliteit en geen extra kosten.
  • Subsonic
    Gebruik ik als Spotify alternatief voor het streamen van mijn muziek collectie. Icm DSub voor Android werkt dit best wel goed. Ondersteund ook offline caching (als je het 1x gespeeld hebt wordt het gecached, of wat je zelf aangeeft).
  • Nextcloud
    Als alternatief voor de Dropboxxen van deze wereld. Ook gebruikt voor het syncen van mijn KeePass database, zodat ik met Keeweb en Keepass2Android overal bij mijn wachtwoorden kan.
  • Wordpress
    Voor mijn persoonlijke blog. Schrijf niet heel veel want weinig tijd, maar goed om een beetje op de hoogte te blijven van de ontwikkelingen in Wordpress.
  • HyperVAdmin
    Een eigen gemaakte tool zodat ik mijn lokale Hyper-V VMs en IIS website kan beheren.
  • RDPMonWebGUI
    Een eigen gemaakte tool zodat ik kan monitoren wat er allemaal met RDP connecties gebeurt.
  • Chell PHP Portal
    Een eigen gemaakte tool die de hele bende aggregeert in een dashboard.
  • OpenVPN
    Draai OpenVPN server op mijn Netgear 7800. De router draait op DD-WRT.

Draai nog wel meer dingen, maar dit was hetgeen wat het meest interessant is denk ik.
Division
ADMIN
Likes uitgedeeld: 72
Likes ontvangen: 101

Re: Self hosted

Bericht: # 8330Bericht Division »

Voor eigen server plex en nextcloud samen met ubuntu vm. 2de server draait op windows server 2019 voor eigen projecten. Daarbij ga ik binnenkort Nasa helpen met het seti project.
d410
Moderator
Likes uitgedeeld: 192
Likes ontvangen: 120

Bericht: # 8334Bericht d410 »

joz schreef: 04 mei 2021, 12:24 HyperVAdmin
Een eigen gemaakte tool zodat ik mijn lokale Hyper-V VMs en IIS website kan beheren.
RDPMonWebGUI
Een eigen gemaakte tool zodat ik kan monitoren wat er allemaal met RDP connecties gebeurt.
Screenshots? :)
If nobody is in the forest, does a tree really fall?
joz
Member
Likes uitgedeeld: 2
Likes ontvangen: 9

Bericht: # 8335Bericht joz »

d410 schreef: 04 mei 2021, 16:16
joz schreef: 04 mei 2021, 12:24 HyperVAdmin
RDPMonWebGUI
Screenshots? :)
Zie Github;
https://github.com/joszz/HyperVAdmin
https://github.com/joszz/RDPMonWebGUI
https://github.com/joszz/Chell-PHP-Portal

Namen zijn uniek genoeg voor Google btw ;)
Hulp of testers zijn overigens altijd welkom!
Screenshots zijn wat oud, dus bij deze wat recentere.
Oude screenshots zijn nog Bootstrap 3, inmiddels al over op 4 voor RDPMonWebGUI en HyperVAdmin. Chell is te veel werk om te porten naar BS4, ook te veel custom zooi, plugins enzo door de tijd heen ingebouwd.
Untitled-1.png
Untitled-2.png
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Plaats reactie