Welke smartphone gebruik jij?

Plaats reactie
Van der Berg
Gold Member
Likes uitgedeeld: 29
Likes ontvangen: 68

Welke smartphone gebruik jij?

Bericht: # 175Bericht Van der Berg »

Laat ik maar beginnen met een nieuwe onderwerp hier: Welke smartphone gebruik jij. Welke abonnement heb je en waarom die smartphone of abonnement?

Wat voor smartphone gebruiken jullie en waarom:
Na 3 jaar de Galaxy S8+ gebruikt te hebben upgrade ik vandaag naar de Samsung Galaxy S20 Ultra op alle punten is er vooruitgang. Vanaf vandaag leverbaar. De nieuwste generatie smartphone.

Welke providers gebruiken jullie:
T-Mobile. Had ik in het verleden ook goede ervaringen mee en de dekking is uitstekend bij T-Mobile.

Welke soort abonnementen kiezen jullie, wat is het belangrijkste binnen een bundel? Kiezen jullie 1 jaar of dan 2 jaar?
Abonnement 2 jaar met onbeperkt bellen & 12GB data NL en in de EU. Ik bel vrij weinig, en de meeste data gaat via T-Mobile en WIFI. Ik betaal €60,-euro per maand inclusief 5G-Toegang met de Galaxy S20 Ultra. Daarvoor had ik T-Mobile Sim-Only.

Mijn vrouw heeft 12GB data per maand met onbeperkt bellen voor €58,50,- inclusief de Galaxy S20 Ultra.

Wij hebben klantvoordeel 2GB gratis en €2,50,- korting per maand omdat mijn vrouw ook T-Mobile heeft.

Kopen jullie de smartphone los of in termijnen bij jou abonnement:
In termijnen bij het abo. en na 2 jaar (looptermijn) beëindig ik het contract, na deze periode neem ik vaak Sim-Only. Nu heb ik vanaf vandaag de S20 Ultra en kan ik weer 3-4 jaar op vooruit.
Gigabyte X570 Aorus Pro met Ryzen 7 5800X- Noctua NH-U14S - Seasonic Platinum 860w V2 - 32GB DDR4 3600MHz CL16 (2x16) - MSI Ventus OC RTX 2080 8GB - Samsung 980 Pro 1TB - LG 27UD68P 4K - TV 55 inch OLED - Gear S3 Frontier - S20 Ultra - Tab S5e 128/6GB
Division
ADMIN
Likes uitgedeeld: 65
Likes ontvangen: 99

Re: Welke smartphone gebruik jij?

Bericht: # 199Bericht Division »

Ik heb nu al bijna 5 jaar mijn samsung galaxy S7. Waarom ik deze nog heb? Werkt nog steeds perfect voor de doeleinde waar ik het voor gebruik. (heb reeds wel de accu zelf vervangen)

Provider is simpel. Ik betaal 10,- voor alles onbeperkt. (zelfs 4G internet)

Ik koop altijd mijn toestel los. De reden daarvoor is als ik een mobiel in 1 keer koop uiteindelijk goedkoper uit ben dan een sim + mobiel abbo. En goedkoper dan ik nu uit ben kan tegenwoordig niet meer.
Ralf Schilders
Moderator
Likes uitgedeeld: 8
Likes ontvangen: 6

Bericht: # 201Bericht Ralf Schilders »

Na erg lang iPhones te hebben gehad ben ik overgestapt naar een Xiaomi mi9t Pro, ik wilde weer eens ervaren hoe Android anno 2019 werkte. Ik ben best wel content met mijn Mi9t pro.

Ik zit nu bij Ben, al jaren tevreden klant. Hiervoor heb ik is T-Mobile,Telfort en vroegah zelfs Hi gehad.

Welke soort abonnementen kiezen jullie, wat is het belangrijkste binnen een bundel? Kiezen jullie 1 jaar of dan 2 jaar?

Ik heb een 5Gb bundel met 100sms/200min bellen. Meer dan voldoende voor mij. Ik kon via een aanbieding 1 jaar abonnement ook een Sony smartphone krijgen(voor mijn vrouw) met een mooie Sony WH-1000XM3 (Zwart) erbij. Was omdat Sony zijn smartphone wilde pushen. Ze heeft de tel ondertussen verkocht maar de draadloze koptelefoon word dagelijks gebruikt.

Normaliter doe ik een deel aan betalen of de tel helemaal, ligt eraan of ik dan voordeliger uit ben.
Mijn Mi9t pro koste begin augustus vorig jaar los 349 euro vanwege een introductie prijs bij mobiel.nl . Met het abonnement ging de prijs bij in 1x betalen naar 299 euro.
govie
Gold Member
Likes uitgedeeld: 178
Likes ontvangen: 104

Bericht: # 202Bericht govie »

Ulefone armor 5, ben toe aan een nieuwe maar wacht op robot11 versies.
d410
Moderator
Likes uitgedeeld: 192
Likes ontvangen: 120

Bericht: # 238Bericht d410 »

• Iphone XS kpn 50 gb data 2 jaar
  • Iphone XS kpn 10/20gb volgens mij 1 jaar
En binnenkort de iPhone 12.
Maar heb al door dat ik hier niet de blits maak met iPhones :mrgreen: :P

Edit: ik koop toestellen altijd los. Wat financieel geen eens slim is maar hou van lage maandlasten :roll:
Normaal betaal ik aan 50gb abbo kpn ong 30 euro. die anderen 8 euro kan ik niet verklaren... :shock: :?
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
If nobody is in the forest, does a tree really fall?
eismc2
Brons Member
Likes uitgedeeld: 5
Likes ontvangen: 37

Bericht: # 250Bericht eismc2 »

Ik heb een pesthekel aan telefoons van de zaak, heb er velen versleten, verloren, door de hond afgeknauwd, verdronken, per ongeluk van een berg laten vallen etc. :twisted:
Die kwamen ook met het werk. Wat een gedoe!

Uiteindelijk met vervroegd pensioen en eerst een Nokia 3310 dat was m'n eerste eigen. paar jaar terug had ik een Galaxy S8 maar wat een onding was dat, bleek faulty na een root pff. Dus niet root-bestendig lol. Ben maar weer teruggegaan naar een S6 Edge. Nu alweer 2 jaar en sim only (net als division) tel uit je winst. Weet meteen wie m'n phone batterij kan verwisselen= 8-)
Contracten heb ik wel gehad in het verleden maar dat zijn toch allemaal melkkoeien.
"Knowledge is a process of piling up facts; wisdom lies in their simplification" Martin H Fisher
Forum m8
Silver Member
Likes uitgedeeld: 2
Likes ontvangen: 28

Bericht: # 284Bericht Forum m8 »

Division schreef: 26 sep 2020, 16:10 Ik heb nu al bijna 5 jaar mijn samsung galaxy S7. Waarom ik deze nog heb? Werkt nog steeds perfect voor de doeleinde waar ik het voor gebruik. (heb reeds wel de accu zelf vervangen)

Provider is simpel. Ik betaal 10,- voor alles onbeperkt. (zelfs 4G internet)

Ik koop altijd mijn toestel los. De reden daarvoor is als ik een mobiel in 1 keer koop uiteindelijk goedkoper uit ben dan een sim + mobiel abbo. En goedkoper dan ik nu uit ben kan tegenwoordig niet meer.
Dat is dan een abbo wat ze niet meer op de site hebben staan..

Ik betaal bij Telfort (KPN) met korting ivm andere abbonementen op hetzelfde adres voor onbeperkt bellen / SMS + 20GB internet €18,87.

Heb nog een Motorola G4 Play (2016) aan de riem en als ik met tas onderweg ben daar nog een G7 Power in. Zit te kijken naar de Pixel4a; maar bij Alternate.de is die opeens van 340 naar 399 gegaan in de pre-order :?

Misschien toch maar weer de G4 open schroeven om de GPS antenne te fixen. Nog magische tips om die contacten nu wel goed te krijgen én houden? Ben geneigd dit keer voor de soldeer te gaan..

Ik ben een keer teruggegaan van SIM-only naar abbo samen met toestel. Toestel toen los verpatst en als ik de opbrengst uitsmeerde over m'n abbo was dat goedkoper dan een Sim-only. Was met een Galaxy S7 op een Cyber Monday bij Vodafone. Maar sinds Ziggo de boel overgenomen heeft is alles duurder geworden daar.
Sw333t
Member
Likes uitgedeeld: 11
Likes ontvangen: 10

Bericht: # 301Bericht Sw333t »

Ik heb een Xiaomi Pocophone F1 128gb.
Mijn vrouw een Samsung Galaxy A8.

Na jarenlang prepaid te hebben gehad hebben we sinds een jaar of twee een abonnement bij KPN (Sim-Only).

Ik heb twee keer een 5Gb bundel met 150 sms/minuten bellen (dual sim).
Mijn vrouw 2Gb bundel met 150 sms/minuten bellen. Onderling met zijn tweetjes bellen we gratis.

Altijd los.
Dabomb
Silver Member
Likes uitgedeeld: 52
Likes ontvangen: 38

Bericht: # 336Bericht Dabomb »

Honor 5c daar doe ik weinig of alles mee.. Ben niet zo`n bel miep die elke dag een telefoon op zak moet hebben..
Internetten doe ik nog steeds ouderwets op de pc. En pauzes op me werk gebruik ik dan ook als pauze en niet om op de telefoon te staren.
ASUS ROG X470 crosshair vii hero wifi met Ryzen 7 5800X - Bequiet! pure rock 2 black met Deepcool RGB fan - Be quiet! GOLD 650w - 64GB DDR4 3600MHz CL16 (4x16 DR) - Zotac RTX 2070 super 8GB - ADATA XPG SX8200 Pro 512GB - Crucial MX500 1TB - Corsair 680X.
WhiteSnake
+Member+
Likes uitgedeeld: 5
Likes ontvangen: 20

Bericht: # 394Bericht WhiteSnake »

Sony Xperia XZ3, maar wil hem binnen kort vervangen voor een nieuwe Sony of HTC, dan gaat deze naar mijn moeder.
Roel1966
Silver Member
Likes uitgedeeld: 3
Likes ontvangen: 35

Bericht: # 824Bericht Roel1966 »

Ik gebruik zelf nu een Samsung Galaxy S20 plus met als rede dat ik graag een smartphone wilde met een groot scherm. Nu zijn er wel goedkopere smartphones met grote schermen maar de S20 plus is een van de weinigen die volledig waterdicht is. Daarbij kon mij de goede camera's ook wel bevallen omdat ik de smartphone best veel gebruik om eventjes snel een foto van iets te maken. Zeker is het veel geld en ook goede goedkopere alternatieven maar het hele totaalpakket van de Samsung maakt het toestel ook wel weer het geld waard naar mijn mening.

Ik gebruik zowel Vodafone als Tele2.

Bij Vodafone heb ik een sim only abonement in combinatie met Ziggo en betaal daar dan 18 euro inclusief 10 GB mobiel internet en vrij bellen. Daarnaast heb ik een 2 jarig abonnement bij Tele2 wat bij elkaar 44 euro is. Het Tele2 abonnement is in gebruik om een ouder 2de toestel ( iPhone 5S ) maar dat is het aller goedkoopste Tele2 abbo wat ze hadden.

Liefste zou ik de smartphone gekocht hebben maar dat laat helaas mijn beurs niet toe dus heb ik de smartphone via Tele2.
Pascalito
Eindredacteur
Likes uitgedeeld: 79
Likes ontvangen: 56

Bericht: # 3626Bericht Pascalito »

Ik gebuik momenteel een Samsung A50, dual sim, op kantoor heeft iedereen een Iphone XR of SE 2020.
Provider: Vodafone, geen abbo, gewoon prepaid omdat ik al data krijg van mijn werk.
Eindredacteur hier op hardwarejunkies, interessant onderwerp gevonden? Stuur me een PB!
Website: Pascalandandrea.com - Over mijn lange afstand relatie en meer.
Van der Berg
Gold Member

Bericht: # 7420Bericht Van der Berg »

Mijn vader heeft een Galaxy S8 5.8 inch. Deze heeft hij er los bij gekocht een paar jaar geleden naast zijn abonnement. Hij gebruik hem voornamelijk voor appen en mailen. Al vind ik zelf het scherm erg klein als je net als ik gewend ben aan 6.9 inch.

T-Mobile. Had hij in het verleden ook goede ervaringen mee en de dekking is uitstekend bij T-Mobile.

Abonnement van T-Mobile: Looptijd 2 jaar met onbeperkt bellen & 7GB data NL en in de EU. Mijn vader wilde de stap maken naar Simpel 8GB Data met Onbeperkt bellen voor €10,- per maand voor 2 jaar. Na onderzoek bleek dat bij Simpel bellen naar Europese nummers buiten je bundel valt en extra kosten bij komen en omdat hij vaak belt naar Europese nummers. Bij T-Mobile krijg je per maand 120 belminuten speciaal voor om vanuit Nederland naar de Europese nummers te bellen en daarom heeft hij wederom bij T-Mobile verlengd.

Hij heeft klantvoordeel 2GB gratis per maand en €2,50,- korting per maand omdat mijn moeder ook T-Mobile heeft.

Het betreft een Sim-Only en na 2 jaar (looptermijn) beëindigd het contract en dan verlengd hij hem weer. Hij betaald nu €17,50,- per maand
Gigabyte X570 Aorus Pro met Ryzen 7 5800X- Noctua NH-U14S - Seasonic Platinum 860w V2 - 32GB DDR4 3600MHz CL16 (2x16) - MSI Ventus OC RTX 2080 8GB - Samsung 980 Pro 1TB - LG 27UD68P 4K - TV 55 inch OLED - Gear S3 Frontier - S20 Ultra - Tab S5e 128/6GB
Sw333t
Member

Bericht: # 7421Bericht Sw333t »

Ik heb mijn Xiaomi Pocophone F1 128gb vervangen door een Xiaomi Mi 11 256gb. Wat een verschrikkelijk heerlijke telefoon. En binnenkort krijg ik nog een Xiaomi Mi Watch welke als actieproduct erbij zat.

Heb weer voor twee jaar bijgetekend bij KPN. Onbeperkt data/bellen/sms.

Mocht iemand belangstelling hebben in mijn Pocophone F1, deze staat te koop via Tweakers.
Van der Berg
Gold Member

Bericht: # 7422Bericht Van der Berg »

Ik mag vanaf 21 oktober 2021 verlengen. Ik ben erg benieuwd, ik twijfel enorm. Ik neem bij verlengen sim-only 2 jaar zonder toestel, omdat mijn huidige Galaxy S20 Ultra mij nog voldoet.

@Sw333t Bevalt KPN onbeperkt data? Hoeveel krijg je per dag? T-Mobile heeft zijn Unlimited pakket aangepast naar 8GB per dag aan data en na 8GB steeds 2GB i.p.v. 1GB (Tele2 en T-Mobile)
Sw333t
Member

Bericht: # 7423Bericht Sw333t »

@Van der Berg
Geen idee wat ik per dag krijg, mijn verlenging gaat pas over een maandje in. Heb nu nog 5GB / 150 minuten per maand.
Hardwarejunkie
Silver Member
Likes uitgedeeld: 45
Likes ontvangen: 80

Bericht: # 7424Bericht Hardwarejunkie »

Ik heb de oude Samsung Galaxy A5 van mijn vrouw met een Vodafone sim only abonnement met geloof ik 1 gb data en 120 belminuten per maand.
In elk geval hou ik elke maand data en belminuten over.
Wailingwimmy
Silver Member
Likes uitgedeeld: 184
Likes ontvangen: 79

Bericht: # 7426Bericht Wailingwimmy »

Ook hier de A5 maar dan via mijn werk, meer dan goed genoeg voor mij.
10gb per maand en onbeperkt bellen.
Voor mijn internet thuis heb ik een 4g router met een telekom.de onbeperkt abbo a 79,90 p/m maar dat is ook echt onbeperkt zonder dag limiet.
Mijn baas is dan wel weer zo aardig om de helft van dit abbo te betalen omdat ik internet nodig heb voor mijn homeoffice.
Mijn dochter heeft een 2de sim op datzelfde abbo a 30 euro per maand voor haar mobiel, Huawai P20 lite.
(zij is helemaal hot bij haar matties met die onbeperkte data, haar hotspot wordt goed gebruikt )
Dus feitelijk heb ik en thuis inetrnet en onbeperkt data abbo voor mijn dochetr voor 70 euro in de maand.
Als dit abbo afloopt ga ik over op kabel a 35 euro in de maand , dat vertel ik mijn werkgever niet dus hou ik 5 euro per maand over ;)
Mijn dochter krijgt dan een studenten sim only a 15 euro in de maand.( zullen haar matties minder leuk vinden)
Plaats reactie