F1 Seizoen 2021

Plaats reactie
Pascalito
Moderator
Likes uitgedeeld: 57
Likes ontvangen: 39

F1 Seizoen 2021

Bericht: # 5532Bericht Pascalito »

Start post voor het F1 seizoen van 2021

Voorlopige kalender
21 March – Australia (Melbourne)
28 March – Bahrain (Sakhir)
11 April – China (Shanghai)
25 April – TBC (TBC)
9 May – Spain (Barcelona)*
23 May – Monaco (Monaco)
6 June – Azerbaijan (Baku)
13 June – Canada (Montreal)
27 June – France (Le Castellet)
4 July – Austria (Spielberg)
18 July – United Kingdom (Silverstone)
1 August – Hungary (Budapest)
29 August – Belgium (Spa)
5 September – Netherlands (Zandvoort)
12 September – Italy (Monza)
26 September – Russia (Sochi)
3 October – Singapore (Singapore)
10 October – Japan (Suzuka)
24 October – USA (Austin)
31 October – Mexico (Mexico City)
14 November – Brazil (Sao Paulo)*
28 November – Saudi Arabia (Jeddah)
5 December – Abu Dhabi (Abu Dhabi)

Teams
Mercedes - Lewis Hamilton & Valteri Bottas
Ferrari - Carlos Sainz Jr & Charles Leclerc
Redbull - Max Verstappen & Sergio Perez
McLaren - Daniel Ricciardo & Lando Norris
Alpine - Esteban Ocon & Fernando Alonso
AlphaTauri - Yuki Tsunoda & Piere Gasly
Aston Martin - Sebastian Vettel & Lance Stroll
Alfa Romeo - Kimi Raikkonen & Antonio Giovinazzi
Haas - Mick Shumacher & Nikita Mazepin
Williams - George Russel & Nicholas Latifi
Redacteur hier op hardwarejunkies, interessant onderwerp gevonden? Stuur me een PB!
Website: Pascalandandrea.com - Over mijn lange afstand relatie en meer.
govie
Gold Member
Likes uitgedeeld: 177
Likes ontvangen: 104

Re: F1 Seizoen 2021

Bericht: # 5534Bericht govie »

Ik volg het allang niet meer, andere racevormen trouwens ook niet. Ik vind dat de discrepantie tussen teambudget en gebruikte technologie de races saai maken. Die races in amerika is eerlijker qua materiaal, maarja je hebt geen binding met die races.
Hardwarejunkie
Silver Member
Likes uitgedeeld: 37
Likes ontvangen: 62

Bericht: # 5540Bericht Hardwarejunkie »

Is het al zeker dat Lewis voor Mercedes gaat rijden?
@govie juist daarom is het zo leuk dat Max met minder materiaal nog goed weet te presteren.
Pascalito
Moderator

Bericht: # 5541Bericht Pascalito »

Hardwarejunkie schreef: 05 jan 2021, 20:19 Is het al zeker dat Lewis voor Mercedes gaat rijden?
@govie juist daarom is het zo leuk dat Max met minder materiaal nog goed weet te presteren.
Nee nog niet zeker, volgens geruchten wilt Lewis 50 mil vangen, maar wilt Daimler niet zoveel geven. Maar het contract ligt natuurlijk wel klaar hoor
Redacteur hier op hardwarejunkies, interessant onderwerp gevonden? Stuur me een PB!
Hardwarejunkie
Silver Member

Bericht: # 5543Bericht Hardwarejunkie »

Pascalito schreef: 05 jan 2021, 20:37
Hardwarejunkie schreef: 05 jan 2021, 20:19 Is het al zeker dat Lewis voor Mercedes gaat rijden?
Nee nog niet zeker, volgens geruchten wilt Lewis 50 mil vangen, maar wilt Daimler niet zoveel geven. Maar het contract ligt natuurlijk wel klaar hoor
Uiteraard, het gaat ook om de show.
WhiteSnake
+Member+
Likes uitgedeeld: 4
Likes ontvangen: 17

Bericht: # 5545Bericht WhiteSnake »

govie schreef: 05 jan 2021, 18:37 Ik volg het allang niet meer, andere racevormen trouwens ook niet. Ik vind dat de discrepantie tussen teambudget en gebruikte technologie de races saai maken. Die races in amerika is eerlijker qua materiaal, maarja je hebt geen binding met die races.
Rinus van Kalmthout (VeeKay zo als de amerikanen hem noemen) doet het super goed in de Indycars, races zijn spannender, circuits spectaculairder, helemaal nu ze het grootste deel van het seizoen racen op 13 normale en straten circuits en maar 4 ovals.
Bedenk daarbij dat onze Rinus niet bij een top team rijd, en afgelopen jaar toch het rookie kampioenschap won en veel van de grote namen ook regelmatig achter zich liet.

Indycar begint 7 maart in St. Petersburg, NASCAR al 14 Februari met de Daytona 500, in de week daarvoor hebben ze ook nog wat events... dat de F1 in maart begint is ook al lang niet meer zeker door Covid, zelfde geld voor de MotoGP.
Pascalito
Moderator

Bericht: # 5550Bericht Pascalito »

WhiteSnake schreef: 05 jan 2021, 23:49
govie schreef: 05 jan 2021, 18:37 Ik volg het allang niet meer, andere racevormen trouwens ook niet. Ik vind dat de discrepantie tussen teambudget en gebruikte technologie de races saai maken. Die races in amerika is eerlijker qua materiaal, maarja je hebt geen binding met die races.
Rinus van Kalmthout (VeeKay zo als de amerikanen hem noemen) doet het super goed in de Indycars, races zijn spannender, circuits spectaculairder, helemaal nu ze het grootste deel van het seizoen racen op 13 normale en straten circuits en maar 4 ovals.
Bedenk daarbij dat onze Rinus niet bij een top team rijd, en afgelopen jaar toch het rookie kampioenschap won en veel van de grote namen ook regelmatig achter zich liet.

Indycar begint 7 maart in St. Petersburg, NASCAR al 14 Februari met de Daytona 500, in de week daarvoor hebben ze ook nog wat events... dat de F1 in maart begint is ook al lang niet meer zeker door Covid, zelfde geld voor de MotoGP.
Ik volg indycar maar half, maar als je tijd heb kun je ook een topic hierover starten hoor, (zo krijgen we Sport een beetje gevuld :P)
Division
ADMIN
Likes ontvangen: 91

Bericht: # 5551Bericht Division »

Ik zelf vind wrc rally altijd wel leuk.
LaCrimosa
Brons Member
Likes uitgedeeld: 33
Likes ontvangen: 45

Bericht: # 5557Bericht LaCrimosa »

De GP van Australië is al uitgesteld. Wat mijn interesse betreft F1 is, onder nul. En dat heeft niet enkel te maken met het de opdeling van zogezegd A & B teams, maar de onnozele adoratie van Lewis Hamilton in de sport. Men zegt dat Schumacher een vuile racer was, maar moest men bij elke race die Lewis heeft gewonnen nagaan hoeveel hij van zijn tegenstanders letterlijk van hun racelijn heeft gedrukt tijdens het inhalen of ingehaald worden en deze races als een DNF voor hem aanrekenen, dan was die gast nooit wereldkampioen.
Hardwarejunkie
Silver Member

Bericht: # 5558Bericht Hardwarejunkie »

LaCrimosa schreef: 06 jan 2021, 11:09 De GP van Australië is al uitgesteld. Wat mijn interesse betreft F1 is, onder nul. En dat heeft niet enkel te maken met het de opdeling van zogezegd A & B teams, maar de onnozele adoratie van Lewis Hamilton in de sport. Men zegt dat Schumacher een vuile racer was, maar moest men bij elke race die Lewis heeft gewonnen nagaan hoeveel hij van zijn tegenstanders letterlijk van hun racelijn heeft gedrukt tijdens het inhalen of ingehaald worden en deze races als een DNF voor hem aanrekenen, dan was die gast nooit wereldkampioen.
Ik ben wel nog steeds F1 fan, maar ik snap die adoratie voor Hamilton ook niet. Ik vond het veel leuker toen Russell in dezelfde auto een spectaculaire race neerzette (die helaas werd verpest door de die dag falende pitcrew).
WhiteSnake
+Member+
Likes uitgedeeld: 4
Likes ontvangen: 17

Bericht: # 5648Bericht WhiteSnake »

LaCrimosa schreef: 06 jan 2021, 11:09 De GP van Australië is al uitgesteld. Wat mijn interesse betreft F1 is, onder nul. En dat heeft niet enkel te maken met het de opdeling van zogezegd A & B teams, maar de onnozele adoratie van Lewis Hamilton in de sport. Men zegt dat Schumacher een vuile racer was, maar moest men bij elke race die Lewis heeft gewonnen nagaan hoeveel hij van zijn tegenstanders letterlijk van hun racelijn heeft gedrukt tijdens het inhalen of ingehaald worden en deze races als een DNF voor hem aanrekenen, dan was die gast nooit wereldkampioen.
Hamilton rijd echt netjes in vergelijking tot Schumacher hoor die drukte echt mensen naast de baan of tikte iemand gewoon de baan af, dat deed Senna ook, ik snap de adoratie van Senna juist niet, ramde opzettelijk zijn concurrenten als hij voor lag in punten en er nog een kans was dat hij kon in worden gehaald op punten in het kampioenschap zodat ze beide die race geen punten haalde en met de nog eventueel te rijden races niet meer genoeg punten kon worden verzameld om hem in te halen in het kampioenschap.

Maar ik heb wel de indruk dat de Mercedes auto's zelf gewoon veel beter zijn als de rest en dat een hele grote bijdrage levert aan de dominantie van Hamilton, denk dat als je hem bvb samen met Ricardo bij Renault (of Mclaren) zet hij echt niet beter is als Ricardo, denk dat Ricardo het beter doet dan.
Pascalito
Moderator

Bericht: # 5748Bericht Pascalito »

Nieuwe kalender:

Afbeelding

Geen australie meer dus.
K2P2
+Member+
Likes uitgedeeld: 10
Likes ontvangen: 31

Bericht: # 5758Bericht K2P2 »

Pascalito schreef: 12 jan 2021, 11:28 Geen australie meer dus.
Verplaatst naar November

Ricciardo en Norris in 1 team, dat wordt lachen gieren brullen met die twee. :) :)
May the Geforce be with you
Bluesky66
+Member+
Likes uitgedeeld: 29
Likes ontvangen: 20

Bericht: # 5759Bericht Bluesky66 »

Leuk om een Hardwarejunkies subligue te beginnen bij Gp nu .nl of zo
Interesse?
Pascalito
Moderator

Bericht: # 5763Bericht Pascalito »

Bluesky66 schreef: 12 jan 2021, 17:30 Leuk om een Hardwarejunkies subligue te beginnen bij Gp nu .nl of zo
Interesse?
Ja, sign me up!
Pascalito
Moderator

Bericht: # 5978Bericht Pascalito »

En ondertussen heeft Lewis nogsteeds niet getekend. Zou die dan toch willen stoppen? Al dan niet tijdelijk? :o
Plaats reactie