F1 Seizoen 2021
- Pascalito
- Moderator
- Likes uitgedeeld: 57
- Likes ontvangen: 39
F1 Seizoen 2021
Start post voor het F1 seizoen van 2021
Voorlopige kalender
21 March – Australia (Melbourne)
28 March – Bahrain (Sakhir)
11 April – China (Shanghai)
25 April – TBC (TBC)
9 May – Spain (Barcelona)*
23 May – Monaco (Monaco)
6 June – Azerbaijan (Baku)
13 June – Canada (Montreal)
27 June – France (Le Castellet)
4 July – Austria (Spielberg)
18 July – United Kingdom (Silverstone)
1 August – Hungary (Budapest)
29 August – Belgium (Spa)
5 September – Netherlands (Zandvoort)
12 September – Italy (Monza)
26 September – Russia (Sochi)
3 October – Singapore (Singapore)
10 October – Japan (Suzuka)
24 October – USA (Austin)
31 October – Mexico (Mexico City)
14 November – Brazil (Sao Paulo)*
28 November – Saudi Arabia (Jeddah)
5 December – Abu Dhabi (Abu Dhabi)
Teams
Mercedes - Lewis Hamilton & Valteri Bottas
Ferrari - Carlos Sainz Jr & Charles Leclerc
Redbull - Max Verstappen & Sergio Perez
McLaren - Daniel Ricciardo & Lando Norris
Alpine - Esteban Ocon & Fernando Alonso
AlphaTauri - Yuki Tsunoda & Piere Gasly
Aston Martin - Sebastian Vettel & Lance Stroll
Alfa Romeo - Kimi Raikkonen & Antonio Giovinazzi
Haas - Mick Shumacher & Nikita Mazepin
Williams - George Russel & Nicholas Latifi
Voorlopige kalender
21 March – Australia (Melbourne)
28 March – Bahrain (Sakhir)
11 April – China (Shanghai)
25 April – TBC (TBC)
9 May – Spain (Barcelona)*
23 May – Monaco (Monaco)
6 June – Azerbaijan (Baku)
13 June – Canada (Montreal)
27 June – France (Le Castellet)
4 July – Austria (Spielberg)
18 July – United Kingdom (Silverstone)
1 August – Hungary (Budapest)
29 August – Belgium (Spa)
5 September – Netherlands (Zandvoort)
12 September – Italy (Monza)
26 September – Russia (Sochi)
3 October – Singapore (Singapore)
10 October – Japan (Suzuka)
24 October – USA (Austin)
31 October – Mexico (Mexico City)
14 November – Brazil (Sao Paulo)*
28 November – Saudi Arabia (Jeddah)
5 December – Abu Dhabi (Abu Dhabi)
Teams
Mercedes - Lewis Hamilton & Valteri Bottas
Ferrari - Carlos Sainz Jr & Charles Leclerc
Redbull - Max Verstappen & Sergio Perez
McLaren - Daniel Ricciardo & Lando Norris
Alpine - Esteban Ocon & Fernando Alonso
AlphaTauri - Yuki Tsunoda & Piere Gasly
Aston Martin - Sebastian Vettel & Lance Stroll
Alfa Romeo - Kimi Raikkonen & Antonio Giovinazzi
Haas - Mick Shumacher & Nikita Mazepin
Williams - George Russel & Nicholas Latifi
Redacteur hier op hardwarejunkies, interessant onderwerp gevonden? Stuur me een PB!
Website: Pascalandandrea.com - Over mijn lange afstand relatie en meer.
- govie
- Gold Member
- Likes uitgedeeld: 177
- Likes ontvangen: 104
Re: F1 Seizoen 2021
Ik volg het allang niet meer, andere racevormen trouwens ook niet. Ik vind dat de discrepantie tussen teambudget en gebruikte technologie de races saai maken. Die races in amerika is eerlijker qua materiaal, maarja je hebt geen binding met die races.
- Hardwarejunkie
- Silver Member
- Likes uitgedeeld: 37
- Likes ontvangen: 62
Is het al zeker dat Lewis voor Mercedes gaat rijden?
@govie juist daarom is het zo leuk dat Max met minder materiaal nog goed weet te presteren.
@govie juist daarom is het zo leuk dat Max met minder materiaal nog goed weet te presteren.
- Pascalito
- Moderator
Nee nog niet zeker, volgens geruchten wilt Lewis 50 mil vangen, maar wilt Daimler niet zoveel geven. Maar het contract ligt natuurlijk wel klaar hoorHardwarejunkie schreef: ↑05 jan 2021, 20:19 Is het al zeker dat Lewis voor Mercedes gaat rijden?
Redacteur hier op hardwarejunkies, interessant onderwerp gevonden? Stuur me een PB!
- Hardwarejunkie
- Silver Member
Uiteraard, het gaat ook om de show.Pascalito schreef: ↑05 jan 2021, 20:37Nee nog niet zeker, volgens geruchten wilt Lewis 50 mil vangen, maar wilt Daimler niet zoveel geven. Maar het contract ligt natuurlijk wel klaar hoorHardwarejunkie schreef: ↑05 jan 2021, 20:19 Is het al zeker dat Lewis voor Mercedes gaat rijden?
- WhiteSnake
- +Member+
- Likes uitgedeeld: 4
- Likes ontvangen: 17
Rinus van Kalmthout (VeeKay zo als de amerikanen hem noemen) doet het super goed in de Indycars, races zijn spannender, circuits spectaculairder, helemaal nu ze het grootste deel van het seizoen racen op 13 normale en straten circuits en maar 4 ovals.
Bedenk daarbij dat onze Rinus niet bij een top team rijd, en afgelopen jaar toch het rookie kampioenschap won en veel van de grote namen ook regelmatig achter zich liet.
Indycar begint 7 maart in St. Petersburg, NASCAR al 14 Februari met de Daytona 500, in de week daarvoor hebben ze ook nog wat events... dat de F1 in maart begint is ook al lang niet meer zeker door Covid, zelfde geld voor de MotoGP.
- Pascalito
- Moderator
Ik volg indycar maar half, maar als je tijd heb kun je ook een topic hierover starten hoor, (zo krijgen we Sport een beetje gevuldWhiteSnake schreef: ↑05 jan 2021, 23:49Rinus van Kalmthout (VeeKay zo als de amerikanen hem noemen) doet het super goed in de Indycars, races zijn spannender, circuits spectaculairder, helemaal nu ze het grootste deel van het seizoen racen op 13 normale en straten circuits en maar 4 ovals.
Bedenk daarbij dat onze Rinus niet bij een top team rijd, en afgelopen jaar toch het rookie kampioenschap won en veel van de grote namen ook regelmatig achter zich liet.
Indycar begint 7 maart in St. Petersburg, NASCAR al 14 Februari met de Daytona 500, in de week daarvoor hebben ze ook nog wat events... dat de F1 in maart begint is ook al lang niet meer zeker door Covid, zelfde geld voor de MotoGP.

- LaCrimosa
- Brons Member
- Likes uitgedeeld: 33
- Likes ontvangen: 45
De GP van Australië is al uitgesteld. Wat mijn interesse betreft F1 is, onder nul. En dat heeft niet enkel te maken met het de opdeling van zogezegd A & B teams, maar de onnozele adoratie van Lewis Hamilton in de sport. Men zegt dat Schumacher een vuile racer was, maar moest men bij elke race die Lewis heeft gewonnen nagaan hoeveel hij van zijn tegenstanders letterlijk van hun racelijn heeft gedrukt tijdens het inhalen of ingehaald worden en deze races als een DNF voor hem aanrekenen, dan was die gast nooit wereldkampioen.
- Hardwarejunkie
- Silver Member
Ik ben wel nog steeds F1 fan, maar ik snap die adoratie voor Hamilton ook niet. Ik vond het veel leuker toen Russell in dezelfde auto een spectaculaire race neerzette (die helaas werd verpest door de die dag falende pitcrew).LaCrimosa schreef: ↑06 jan 2021, 11:09 De GP van Australië is al uitgesteld. Wat mijn interesse betreft F1 is, onder nul. En dat heeft niet enkel te maken met het de opdeling van zogezegd A & B teams, maar de onnozele adoratie van Lewis Hamilton in de sport. Men zegt dat Schumacher een vuile racer was, maar moest men bij elke race die Lewis heeft gewonnen nagaan hoeveel hij van zijn tegenstanders letterlijk van hun racelijn heeft gedrukt tijdens het inhalen of ingehaald worden en deze races als een DNF voor hem aanrekenen, dan was die gast nooit wereldkampioen.
- WhiteSnake
- +Member+
- Likes uitgedeeld: 4
- Likes ontvangen: 17
Hamilton rijd echt netjes in vergelijking tot Schumacher hoor die drukte echt mensen naast de baan of tikte iemand gewoon de baan af, dat deed Senna ook, ik snap de adoratie van Senna juist niet, ramde opzettelijk zijn concurrenten als hij voor lag in punten en er nog een kans was dat hij kon in worden gehaald op punten in het kampioenschap zodat ze beide die race geen punten haalde en met de nog eventueel te rijden races niet meer genoeg punten kon worden verzameld om hem in te halen in het kampioenschap.LaCrimosa schreef: ↑06 jan 2021, 11:09 De GP van Australië is al uitgesteld. Wat mijn interesse betreft F1 is, onder nul. En dat heeft niet enkel te maken met het de opdeling van zogezegd A & B teams, maar de onnozele adoratie van Lewis Hamilton in de sport. Men zegt dat Schumacher een vuile racer was, maar moest men bij elke race die Lewis heeft gewonnen nagaan hoeveel hij van zijn tegenstanders letterlijk van hun racelijn heeft gedrukt tijdens het inhalen of ingehaald worden en deze races als een DNF voor hem aanrekenen, dan was die gast nooit wereldkampioen.
Maar ik heb wel de indruk dat de Mercedes auto's zelf gewoon veel beter zijn als de rest en dat een hele grote bijdrage levert aan de dominantie van Hamilton, denk dat als je hem bvb samen met Ricardo bij Renault (of Mclaren) zet hij echt niet beter is als Ricardo, denk dat Ricardo het beter doet dan.
- Pascalito
- Moderator
Nieuwe kalender:

Geen australie meer dus.
Geen australie meer dus.
- K2P2
- +Member+
- Likes uitgedeeld: 10
- Likes ontvangen: 31
Verplaatst naar November
Ricciardo en Norris in 1 team, dat wordt lachen gieren brullen met die twee.

May the Geforce be with you
- Pascalito
- Moderator
Ja, sign me up!
- Pascalito
- Moderator
En ondertussen heeft Lewis nogsteeds niet getekend. Zou die dan toch willen stoppen? Al dan niet tijdelijk?